bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

refernet vet future of work pl

Nowa publikacja zespołu Refernet Polska

Zmiany w zakresie kształcenia zawodowego, rozwój przemysłu 4.0 oraz cyfryzacji, automatyzacji i nowych technologii – o tym w publikacji wydanej w ramach działań ReferNet Polska.  Więcej
uczenie sie doroslych ico

Edukacja dorosłych Polaków w czasie pandemii? IBE zna odpowiedź

W okresie pandemii koronawirusa edukacja przeniosła się do sfery wirtualnej. Jednym z dominujących tematów w przestrzeni publicznej stało się zdalne nauczanie dzieci i młodzieży. Ale jak wyglądała sytuacja osób dorosłych, korzystających z różnych form aktywności edukacyjnych? Instytut Badań Edukacyjnych to zbadał. Więcej
Katarzyna Zabratańska

Przewodnik po zarządzaniu różnorodnością w miejscu pracy

Różnorodność w miejscu pracy to moda czy świadomy wybór? Zmiany postawiły firmy w obliczu nowych zadań, bo efektywne zarządzanie różnorodnością, to spore wyzwanie dla liderów i liderek. Więcej
zsu

Konsultacje społeczne Zintegrowanej Strategii Umiejętności

Minister Edukacji Narodowej skierował do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji społecznych projekt części szczegółowej Zintegrowanej Strategii Umiejętności. Więcej
fot kk ico

Katarzyna Kalinowska laureatką Nagrody im. Stanisława Ossowskiego

Jury Nagrody im. Stanisława Ossowskiego za rok 2019 nagrodziło Katarzynę Kalinowską za książkę „Praktyki flirtu i podrywu: studium z mikrosocjologii emocji”. Więcej
ZRK ico

Jak uczą się dorośli Polacy? IBE to sprawdzi

Instytut Badań Edukacyjnych rozpoczyna terenową realizację badania poświęconego uczeniu się osób dorosłych w Polsce. Badaniu przyświeca idea, że ludzie przez całe życie poszerzają swoją wiedzę, nabywają umiejętności, podnoszą kwalifikacje i czynią to także po zakończeniu edukacji formalnej. Więcej
oferta wydawnicza
 

 

Między pedagogiką, filozofią i kulturą. Studia, eseje, szkice - EBOOK

Lech Witkowski
IBE, Warszawa 2007 / 2016
ISBN 978-83-65115-76-8
Cena 34 zł (zniżka 31,90 zł)

Fundamenty czy fundamentalizmy?Książka ta domyka tryptyk studiów, lektur i refleksji autora dotyczących filozofii edukacji. Zebrane w niej eseje zawierają wiele cennych i nietuzinkowych interpretacji oraz diagnoz dotyczących naszej kultury i zakorzenionej w niej edukacji.
Jak pisze sam autor: "Punktem wyjścia prezentowanego dorobku była zawsze filozofia jako typ krytycznej, wręcz zbuntowanej postawy intelektualnej, a przestrzeń przebiegu myśli ustanawiały – jako dominujące – pytania pedagogiczne, prześwietlające typy perswazji kulturowej, jakiej ulegamy i jaką sami bezwiednie często stosujemy. Pytania, rozpoznające przewrotność, wręcz ironię losu w zderzeniu intencji i ich efektów czy charakteru. Ogólnie są to pytania otwarte na strukturalną złożoność oraz paradoksalność sytuacji i działań edukacyjnych".

Przenikliwość oraz niezwykła erudycja autora sprawiają, że teksty te wciąż cieszą się zainteresowaniem czytelników, a przede wszystkim - studentów.

Gdzie można kupić?

W
księgarni internetowej Virtualo lub w innych księgarniach e-booków.
Zapraszamy: przejdź do księgarni internetowej Virtualo

 

 

Spis treści:

PRZEDMOWA - 9

ZAMIAST WSTĘPU. O zawodach, sytuacjach i zadaniach niemożliwych a zarazem koniecznych– poza filozofię Freuda i Flauberta - 20

WSTĘP DO PROBLEMU FENOMENOLOGII CZYTANIA (uwagi nie tylko seminaryjne) - 29

 

CZĘŚĆ I. KULTURA I HUMANISTYKA JAKO PRZESTRZENIE WYZWAŃ PEDAGOGICZNYCH -67

Pedagogika i filozofia. Uwagi w trosce o jakość kształcenia nauczycieli - 69

Ambiwalencja w kulturze jako wyzwanie dla pedagogiki ogólnej - 90

Wojny w kulturze – czyli dwie nędze sporów nie tylko o postmodernizm - 108

W stronę zdecentrowanego rozumienia świata - 115

Dziedzictwo kultury: bogactwo różnorodności wobec sporów o nowoczesność i tradycję - 128

Słabości myślenia o tożsamości europejskiej - 135

Uniwersalizm pogranicza w kulturze:kresowy duch polskości – 146

 

CZĘŚĆ II. KATEGORIE POTRZEBNE PEDAGOGICE -173

Normatywność pedagogiczna w świetle przekrojów i przekształceń we współczesnej humanistyce i kulturze (próba rekonesansu) - 193

W poszukiwaniu nowoczesnej formacji intelektualnej w polskiej pedagogice- 210

W kwestii oporu w pedagogice polskiej – preliminaria w oczekiwaniu na przełom - 239

Człowiek i profesjonalizm w pracy socjalnej. Jak bronić wolontariatu przed woluntaryzmem – spojrzenie filozofa251

Mistrz jako obosieczna zasada komunikacji (dylematy pedagogiczne) - 266

Codzienność i jej pedagogiczne przekleństwa - 278

Anty-światopoglądowe skutki peregrynacji humanistycznych w kulturze - 291

O paradoksach marginalizacji. Dwadzieścia dwa przejawy zmiany statusu marginesu w społeczeństwie i w naukach społecznych - 301

 

CZĘŚĆ III. LEKTURY – ZAPROSZENIA -325

WYJŚCIE Z ZAUŁKA POKORY - 327

ŻYCIE JAKO SEN ZAPROSZENIA (lektura z d-efektem Eco) - 331

CZŁOWIEK – CZYTELNIK. O antropologii odbioru i za-dania podmiotowości - 343

SOCJOPATOLOGIE EDUKACJI - 346

MITY SZKOŁY – O KSIĄŻCE MARII DUDZIKOWEJ - lektura Orwellowska (zamiast recenzji) - 353

OTWARCIE NA METAFORY - 367

POSŁOWIE: MÓJ ZBUNTOWANY PESYMIZM - 373

WYKAZ MIEJSC PIERWODRUKU - 377

INDEKS NAZWISK - 381



Pełne dane bibliograficzne:
Tytuł: Między pedagogiką, filozofią i kulturą. Studia, eseje, szkice - EBOOK
Lech Witkowski
IBE, Warszawa 2007 / 2016
ISBN 978-83-65115-76-8
Cena 34 zł (zniżka 31,90 zł)
Stron: 387
Oprawa: miękka

Wzór cytowania:
Witkowski, L. (2007). Między pedagogiką, filozofią i kulturą. Studia, eseje, szkice. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018