bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

SMARTFONY W SZKOLE. RAPORT Strona 53 Obraz 0001

Smartfon w szkole nie taki groźny, jak go malują

Uczniowie lubią lekcje, na których kreatywnie korzysta się ze smartfonów, i znają podstawowe zagrożenia związane z technologiami mobilnymi. Wbrew ogólnemu wyobrażeniu akceptują szkolne obostrzenia związane z ich używaniem, choć mają problem z ich konsekwentnym przestrzeganiem. Więcej
logo1

Pierwsza publikacja polskiego zespołu Path2Integrity

“Uczenie rzetelności naukowej jako dążenie do utopii. Strategie rozwoju kultury rzetelności naukowej na uniwersytetach” to najnowsza publikacja autorstwa ekspertek z Instytutu Badań Edukacyjnych, przygotowana w ramach projektu Path2Integrity. Więcej
Instytut Badań Edukacyjnych

Gry komputerowe w szkołach? Rusza pilotaż programu

Rozwijanie kompetencji cyfrowych w zakresie programowania, bezpiecznego, efektywnego i odpowiedzialnego korzystania z gier komputerowych i wideo – to główne cele pierwszej edycji programu, zainicjowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Więcej
nauka1 ico

Wypełnij ankietę i wesprzyj projekt Instytutu Badań Edukacyjnych

Jesteś rodzicem lub specjalistą pracującym z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych? Wypełnij ankietę i wesprzyj jeden z głównych projektów IBE. Więcej
2978476

SIRIUS 2.0: pandemia i edukacja uczniów ze środowsik defaworyzowanych

Wypełnij ankietę i wesprzyj międzynarodowe badanie dotyczące wyzwań przed którymi stają nauczyciele w czasie pandemii koronawirusa. Badanie prowadzone jest w ramach działań europejskiej sieci polityk publicznych w zakresie kształcenia migrantów – SIRIUS 2.0..  Więcej
Instytut Badań Edukacyjnych

Nowy rok szkolny szansą na projekty międzyprzedmiotowe w kształceniu

Od 1 września edukacja wraca do szkół. Ministerstwo Edukacji Narodowej określiło warianty funkcjonowania szkół i placówek w okresie pandemii w sytuacji wystąpienia zakażenia na danym terenie. Nowe wytyczne mają zapewnić bezpieczeństwo uczniów i nauczycieli – to także szansa na realizację projektów międzyprzedmiotowych w szkołach. Więcej

Jak uczą się dorośli Polacy? IBE to sprawdzi

Instytut Badań Edukacyjnych rozpoczyna terenową realizację badania poświęconego uczeniu się osób dorosłych w Polsce. Badaniu przyświeca idea, że ludzie przez całe życie poszerzają swoją wiedzę, nabywają umiejętności, podnoszą kwalifikacje i czynią to także po zakończeniu edukacji formalnej.

Fotolia 89594095 male

Uczenie się przez całe życie jest szczególnie ważne we współczesnym szybko zmieniającym się społeczeństwie, które stwarza nam możliwości, do których nie mieliśmy wcześniej dostępu, ale też stawia przed nami wyzwania: zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym.

Zmieniający się dynamicznie rynek pracy wymaga od pracowników i pracodawców bycia otwartym się na nowe kwalifikacje i zawody. Powoduje, że kształcenie staje się dla wielu osób koniecznością. Jednak uczenie się to także możliwość rozwoju osobistego, realizacji pasji czy zainteresowań. Nauka odbywa na wiele różnych sposobów w instytucjach edukacyjnych, w ramach kursów czy szkoleń stacjonarnych lub online, ale również samodzielnie, czy z udziałem znajomych, rodziny. Zakres tematów i możliwych form uczenia się jest bardzo szeroki.

Uczenie się dorosłych Polaków

Celem realizowanego badania jest opracowanie pogłębionej, wielowymiarowej diagnozy dotyczącej uczenia się osób dorosłych w Polsce.

Uzyskane informacje umożliwią określenie poziomu uczestnictwa, czynników sprzyjających i barier utrudniających dostęp do uczenia się, a także pozwolą poznać opinie i poglądy Polek i Polaków na temat uczenia się w dorosłości.

Faza terenowa - wywiady kwestionariuszowe przy użyciu komputera (CAPI) realizowane bezpośrednio w domu respondenta lub telefonicznie, jeśli respondent będzie wolał taką formę ze względu na pandemię, przeprowadzane będą przez ankieterów firmy Danae (strona projektu: www.edukacja-doroslych.pl). Do udziału w badaniu wylosowano 7200 Polek i Polaków w wieku od 25 do 64 lat w momencie losowania próby. Dzięki zastosowaniu doboru losowego, możliwe będzie uogólnienie wniosków na całą populację mieszkańców Polski między 25 a 64 rokiem życia.

Na podstawie wyników badania stworzone zostaną rekomendacje dla projektowania działań strategicznych w ramach polityk publicznych w zakresie edukacji osób dorosłych w Polsce.

Więcej informacji o projekcie

logo srodekMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small

COPYRIGHT ©  INSTYTUT BADAŃ EDUKACYJNYCH 2010-2018